کد خبر: ۱۰۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از اجرای تلفنی طرح آماری هزینه-درآمد خانوارهای شهری و روستایی استان در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی شهریارپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی برای اولین بار در استان به صورت تلفنی اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح بر اساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف کلی برآورد متوسط هزینه و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سطح کشور و استانها اجرا می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت این طرح در امکان بررسی روند مصرف کالاها و خدمات، بیان کرد: مطالعه روابط متقابل ویژگی‌های اجتماعی اقتصادی خانوارها، ارزیابی آثار سیاست‌های اقتصادی در زمینه تامین عدالت اجتماعی و بررسی توزیع درآمد، امکان بررسی خانوارهای زیر خط فقر، محاسبه شاخص قیمت مصرف کننده، نرخ تورم، نرخ رشد اقتصادی و تامین اطلاعات مورد نیاز حساب‌های ملی و منطقه‌ای است.

شهریارپور خاطرنشان کرد: با توجه به بحران شیوع کووید 19، در راستای اجرای برنامه‌های قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی طرح هزینه- درآمد خانوار در سال جاری برای اولین بار به صورت تلفنی اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی از سال‌های گذشته در استان اجرا  شده و نتایج آن به صورت سری زمانی موجود می‌باشد و در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا تنها شیوه مصاحبه با خانوارها و جمع آوری داده ها از مراجعه حضوری به مصاحبه تلفنی تغییر یافته است.

عبدالله اسدپورمعاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیزدر ادامه گفت: به منظور حفظ کیفیت نتایج طرح، از مردم استان درخواست داریم با ماموران آمارگیر همکاری لازم را داشته و با دقت و حوصله به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: مجری این طرح مرکز آمار ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌باشد و تا ریشه کن شدن بیماری کرونا و توقف برنامه‌های قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی،  طرح های خانواری از جمله هزینه و درآمد خانوارها، نیروی کار و... به صورت تلفنی و با اعلام شماره تلفن های چهار رقمی یا شماره های اعلام شده از طرف این سازمان اجرا می‌شود‌.

انتهای پیام/ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار